Noteringar från arbetsdagen den 11 september

I ett ganska grått väder - som dock blev soligare allteftersom - välkomnades kolonisterna av ordförande Per-Oskar till höstens arbetsdag, och denna gång med samling vid föreningsstugan. Ledamoten Christina (Tina) fortsatte med att påminna oss att lasta containrarna väl och endast med trädgårdsavfall. Absolut ingen plast, metall eller annat. Arbetsuppgifterna hade denna gång inte annonserats tidigare, utan fanns först att tillgå vid samlingen. Nedan finner du uppgifterna som var planerade att utföras och man kunde nu anmäla vilken av dem man ville göra:

Tina meddelade också att vår festkommitté byter namn till evenemangsgruppen och nedan finner du vilka som ingår i den:

Evenemangsgruppen

En uppgift var att rensa ogräs och sly från Ålkistans parkering ned mot vattnet. Göran och Jan-Olof tog sig an detta.

Stugfogden Pelle förbättrade färgen på vindskivorna medan Mari målade stugdörren vid flaggstången. Många följde hennes arbete, kanske spända på motivet?

Mari fortsatte sedan med dörrens framsida.

Claes klippte områdets fläder...

...och Eva-Lena körde riset till containern.

En uppgift som krävde många deltagare var klippningen av häcken runt Tivolis parkering. Mattias ses här tillsammans med Hans och längst till höger skymtas Per-Oskar som klipper häckens utsida.

Hans och Per-Oskar...

...Andreas...

...Peter...

...Kjell...
...och Mari.

En del finjusteringar gjordes av bl.a. Anette. Nu var det dags att ta hand om spillet och ogräset!

Justeringar gjordes också av Gerd och Peter, men här gällde det vildvinet kring anslagstavlan.

Lotta med korgen full...

...medan Ingegerd tog det lite lugnare!

Irma var minst - men kanske den flitigaste på parkeringen!

Så bra det blev!

Rensningen av sly på Tivolis västra allmänning sysselsatte bl.a. Tom och Kristin som ibland fick brottas med växtligheten som inte ville lämna sin plats.

Teresa som alltid hanterar röjsågen på våra arbetsdagar gjorde återigen ett bra jobb.

Kraften verkade aldrig sina, men det gjorde däremot bensinen!

I stort sett allt som planerats för arbetsdagen blev utfört. Arbets- och gemenskapsdagarna är som alltid bra tillfällen att snygga till vårt område, men också lika viktigt är att vi lär känna varandra lite bättre. Och som tur är - dessa dagar återkommer nästa år!